ČETNOST LYMFATICKÝCH MASÁŽÍ

06.01.2019

Frekvence lymfatických masáží se bude lišit v závislosti na Vašem fyzickém stavu a výsledcích, kterých chcete dosáhnout. Při správně provedené lymfomasáži se většině případů objeví skutečné výsledky do 24hodin. Trvalé výsledky však závisí na frekvenci vašich masáží.

V případě, že lymfatickou masáž vyhledáváte z důvodu detoxikace, hubnutí nebo podpory imunitního systému, může být toužený výsledek trochu zdlouhavější. Je to proto, že závisí především na Vás a na Vašem zdravějším životním stylu. Takže ani opakované lymfatické masáže nebudou mít takový účinek, když budete špatně jíst nebo se nebudete hýbat. Zázrak od lymfatických masáží nečekejte, když se sami nezapojíte. Lehnout si, navléknout si kalhoty a čekat zázrak, tak to bohužel nefunguje. V přípdě výše zmíněných důvodů se doporučuje podstoupit 4x lymfatickou masáž, k tomu připojit pohyb a správnou stravu a po dvou měsících "nového životního stylu" lymfatickou masáž opakovat. 

Pokud jste fyzicky aktivní denně, doporučuje se lymfatická masáž 2-4x měsíčně nejméně 4krát za rok. Tento způsob pomáhá udržet Váš imunitní systém silným a připraveným na jakékoli fyzické problémy.

V případě zranění popř. operace odplavuje lymfatická masáž škodlivé látky, zmírňuje otok a rychleji přefiltruje zraněné části těla. S ohledem na závažnost problému je vždy lepší mít souhlas Vašeho ošetřujícího lékaře, který Vám v lepším případě i doporučí frekvenci a nastavení tlaku lymfatické masáže. Nicméně už 3-4 lymfatické masáže Vám velmi uleví. 

V případě častého nachlazení, alergie či bolesti hlavy stačí podstoupit lymfatickou masáž 1-2x za 3měsíce, což Vám pomůže zmírnit příznaky a zlepšit imunitní systém.

Ve všech případech se vyplatí myslet na pravidelnost.


POZNÁMKA PRO SPORTOVCE: Tento článek povídá o lymfatické nízkotlaké masáži (20-60mmHg). V případě, že používáte systém REGENSYS na odplavení kyseliny mléčné po náročném fyzickém výkonu, při bolesti svalů popř. chcete posouvat své osobní hranice v síle Vašeho těla, masáž můžete podstupovat častěji. V tomto případě se většinou bavíme o masáži sportovní, kde se tlak zvyšuje na 130 až 240 mmHg a u které se pravidelnost u aktivních sportovců posouvá na min. 1x týdně.