14 ZPŮSOBŮ JAK NASTARTOVAT  LYMFATICKÝ SYSTÉM

24.02.2019

V dnešním článku si do 14ti bodů shrneme, co je potřeba dodržovat, aby byla lymfa stále v pohybu a lymfatický systém fungoval přesně jak má. 

1. DODRŽOVAT PITNÝ REŽIM

Je nutné uvědomit si, že dostatečně tělo hydratovat je nejjednodušší a nejlevnější způsob jak zajistit správné fungování lymfatického systému. Dehydratace je nejčastější příčinou stagnace lymfy v lymfatickém systému. Když je Vaše tělo správně hydratováno, lymfa je tekutější a snadněji tělem protéká. Detaily o správném pitném režimu najdete v našem článku ze dne .... 

2. JÍST S ROZUMEM

3. HÝBAT SE

Jak bylo zmíněno v našem článku ze dne ..., pohyb je nesmírně důležitý pro správný tok lymfy, protože se lymfatický systém zcela opírá o kontrakci a uvolnění svalů. Lymfa tedy může začít velmi snadno stagnovat, když sedíme celý den. Už něco tak jednoduchého jako je krátká procházka na oběd je přínosná. V ideálním případě je nejlepší mít pravidelný pohyb v podobě chůze, protahování, plavání, aerobních cviků, jógy - to vše je velmi prospěšné na podporu pohybu lymfy.

4. MASÁŽE

Vše, co stlačuje a masíruje tkáň našeho těla, má vliv na uvolnění tlaku a následné zrychlení toku lymfy. Masáž je tedy skvělá nejen pro zmírnění stresu, ale také pro vyloučení buněčného odpadu z Vašeho těla.

5. SAUNOVÁNÍ 

Přijímáme do těla chemikálie mnoha způsoby. Dýcháme je, jíme je, pijeme je a dokonce i když jsme zdraví, absorbujeme toxiny životního prostředí skrze naši kůži. Princip saunování spočívá v důkladném prohřátí celého těla a jeho následném prudkém ochlazení. V horku sauny dochází k silnému pocení, díky čemuž se z těla vyplaví velké množství škodlivých látek. Pro tělo se jedná o ten nejpřirozenější způsob jak náš organismum pročistit. Ideální je do sauny chodit pravidelně, alespoň jednou týdně, a to nejlépe v podvečer a během saunování i po důkladně doplnit ztracené tekutiny (protože málo tekutin = stagnující lymfa).

6. STŘÍDAT TEPLOU A STUDENOU VODU BĚHEM SPRCHOVÁNÍ

Po ochlazení se lymfatické cévy zmenšují a při zahřívání se lymfatické cévy zvětšují. Pokud je přítomna stojatá tekutina, může se pohybovat pomocí různých teplot vody ve sprše. Začněte s horkou nebo teplou vodou a po několika minutách změňte teplotu vody na studenou. Teplo cévy roztáhne a náhlý pokles teploty vody způsobí, že se lymfatické cévy stáhnou, stlačí lymfu a nutí ji protékat systémem. To se může opakovat několikrát. Jednoduše se doporučuje opláchnout se na konci sprchování studenou vodou po dobu 60 sekund.

7. KARTÁČOVÁNÍ KŮŽE

Mnoho lymfatických cév leží těsně pod povrchem pokožkym jejichž stimulace blahodárně působí na funkci lymfatický systém. Navíc suché kartáčování pomáhat tělu uvolňovat toxiny potem. Štětiny kartáče stimulují póry a otevírají je, což usnadňuje tělu pocení, čímž se snižuje množství toxinů protékajících lymfatickým systémem. Čištění pokožky je inovativní způsob, jak jemně očistit a chránit kůži a zlepšit zároveň lymfatický oběh. Kartáčujte kartáčem suchou kůži krouživým pohybem po dobu 10 minut. Začněte od nohou, přes tělo směrem k srdci. Stejně tak na rukách, od prstů směrem k srdci, potom se můžete osprchovat. Pro lepší účinky je vhodné kombinovat suché kartáčování s teplou a studenou sprchou.

8. POSKAKOVÁNÍ

Poskakování ať už na cvičebním míči nebo v podobě cvičení pomalejší intenzity (např. na trampolíně) je skvělý způsob, jak stimulovat tok lymfy. Jemné pohyby nahoru a dolů zvyšují gravitační zatížení lymfatického systému jako celku. To pomáhá s vytažením stagnující lymfy a pomáhá jí správně rozproudit v lymfatických cévách.

9. HLAVOU DOLŮ

Ano, stejně jako poskakování, i zavěšení hlavou dolů nebo poloha vzhůru nohama je efektivní pro zvýšení toku lymfy především v nohách a spodní části těla. Tím, že vytvoříte jiný směr gravitace, zvyšujete sílu metabolického odpadu, který se snadněji uvolní a prostoupí do lymfatického systému k vyčištění.

10. HLUBOKÉ DÝCHÁNÍ

Klíčem k hlubokému dýchání je nezastavit vzduch v plicích, ale nechat ho volně pokračovat až do bránice (tedy jednoduše dostat vzduch do břicha). Hluboké dýchání zvýší oxidaci krve, roztáhne Vaše plíce, které vzápětí masírují lymfatické uzliny a otevře vzduchové kanály, které dovolí lymfě vstoupit do krevního oběhu. 

11. UŽÍVAT BYLINKY

Bylinky byly, jsou a budou přirozenou součástí ať už preventivních, tak i léčebných procesů spojené s problémy, se kterými se náš organismus může v životě potkat. A ano, existují bylinky, které jsou přímo excelentní ve spojení s funkcí lymfatického systému. Více informací naleznete v našem článku ze dne ....

12. AKUPUNKTURA

Její kouzlo spočívá ve stimulaci přesných bodů na těle vpichem speciálních tenkých jehel, což ovlivňuje tok energie v drahách těla. Obecně řečeno, akupunktura vede k probuzení tělesné energie, což může způsobit více metabolického odpadu, které má být zpracováno lymfatickými uzlinami. Akupunktura je proto skvělý způsob jak podpořit detoxikační proces a stimulovat lymfatický systém. Mnoho studií navíc ukázalo, že může akupunktura zvýšit množství T-lymfocytů v těle. 

13. NENOSIT TĚSNÉ OBLEČENÍ

Lymfatický systém se moc dobře nekamarádí s těsným oblečení. To může tvořit toxické shluky v různých částech těla a v krajním případě zablokovat správnou cirkulaci lymfy v cévách lymfatického systému. Kritickým oblečením jsou například podprsenky, mohou být příliš těsné v oblasti axilárních lymfatických uzlin (v oblasti podpaží) nebo kalhotky v oblasti inguinálních lymfatických uzlin (slabiny), kde by toto těsné spodní prádlo mohlo časem způsobit problém. Občasné nošení není na škodu, ale z dlouhodobého pohledu se podobnému prádlu vyhýbejte.

14. POUŽÍVAT SYSTÉM REGENSYS

Samozřejmý a velmi důležitý bod. Systém REGENSYS se Vám totiž oddaně stará o správnou funkci lymfatického systému kdykoliv a kdekoliv si přejete. To už však ale z našeho povídání víte.